joi, 12 iulie 2012

Poporul român.

Ani de zile elevii sunt învățați în școală despre calitățile și meritele poporului român.
Eu de exemplu la bac am avut (unul dintre subiecte) „evocați figura luminoasă a țăranului român în literatura studiată”.
Astăzi vreau și eu să evoc amabilitatea, bunătatea și căldura sufletului simplu.
Merg pe trotuar. La un moment dat dau peste un tip spre 60 de ani tolănit pe jos. Ora e cam 9 juma dimineață. Mă aplec și pun mâna pe el.
- Ești bolnav sau băut ? Franc se întoarce spre mine și zice „am beut un pic”. 
-Vă simțiți bine, chem salvarea?! insist
-Nu fătu-meu. Și bunicu mai bea începe să-mi povestetască. 
Nu mai stau și plec mai departe. Când mă întorc (10 minuțele maxim) tipul tot acolo, iar de la balconul  primului etaj, o familie vorbea cu o familie de la alt etaj, alt balcon..să vedem îi e rău sau e băut ?   
Spun să mă audă. 
-E băut zic nu-i este rău.
-Poftim ? mă întreabă dezamăgit tipul de la primul etaj.
-E băut zic și mă pregătesc să-i spun că am trecut adineaori pe lângă el.
-Da de unde știi, ai băut împreună cu el ? mă întreabă hipopotamul în maieu.   

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu